МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання.Словник ключових понять
Вокальна музика (від лат. vocalis – співаючий, який звучить, vocal - голос) виконується людськими голосами та є поєднанням двох видів мистецтва: музики і поезії, тому мелодія певною мірою пов'язана з виразними інтонаціями людської мови, з її живим подихом. Ведуча роль належить мелодії, у якій зосереджена головна думка твору, виражена сутність музичного образа. Вокальна музика включає велику кількість різних жанрів: пісню, романс, твори для вокальних ансамблів, хори, кантати, ораторії, опери. Романс. Поряд з піснями наприкінці XVIII -XIX столітті широко став застосовуватися термін «романс». Романс(у перекладі з іспан.) - невеликий вокальний твір для голосу із супроводом. У середньовічній Іспанії слово «романс» означало просту народного складу пісню на іспанському побутовому прислів’ї (діалекті). У XVIII столітті романс одержує поширення у Франції, а пізніше й у Росії. Ліричні, особливо любовні романси чуттєвого характеру з типовими для них пластичними, м'яко закругленими оборотами створювалися не тільки композиторами, але й аматорами-співаками, причому імена їхніх творців звичайно залишалися невідомими, наприклад, пісенних романсів «Липа вікова», «Біла акація». Комп-ри: Ф.Шуберт «Серенада» , Аляб’єв «Соловей», Глінка М.І.«Я помню чудное мгновенье», Лисенко М.В. «. Хор - твір для великого колективу співаків, а також назва співочого колективу. Хори бувають однорідні (дитячі, жіночі, чоловічі) і змішані, одноголосі і багатоголосні. Співочий колектив без інструментального супроводу називається хором а капела Масштаби і форми викладу хорових композицій безмежно різноманітні: від строфічних (куплетних) пісень (таких, як обробки нар. пісень, наприклад укр..нар п. «Щедрик» в обробці М.Д. Леонтовича) до монументальних і дуже складних творів, таких, як хори Генделя і Баха, Мусоргського на біблійні теми («Ісус Навин»), чудові хори Танєєва («Прометей», «Зірки»). Хоровий спів здавна було відомо в різних народів. Дуже поширена, наприклад, традиція одноголосого співу, коли всі учасники хору співають ту саму мелодію - унісон (від лат. «однозвучне»). Хоровий спів без інструментального супроводу має назву - акапела (італ. «а сарреllа» - спів як у каплиці). Кантата(лат. «саntаге» - співати) - великий музичний твір для солістів, співаків, хору, оркестру, який складається з кількох закінчених частин і призначений для концертного виконання. Кантата як музичний жанр з'явилася ще в XVII ст. Усі частини кантати - особливо віршована, поетична основа - поєднані між собою спільною ідеєю. Розрізняють кантати ліричні, урочисті і сюжетно-драматичні, комедійні, подібні з оперними сценам. Карл Офф – кантата «Карміна Бурана» Ораторія(лат. «говорю») — великий музично-драматичний твір для хору, співаків-солістів і оркестру. На відміну від опери ораторія призначена для концертного виконання без сценічної дії, без декорацій і костюмів. На відміну від опери ораторія призначена для концертного виконання без сценічної дії, без декорацій і костюмів. Монументальні ораторії створив в Англії в 30-40-х роках XVIII століття великий німецький композитор Г.Ф.Гендель (1685—1759). У його героїчних епопеях на старозавітні біблійні сюжети («Самсон», «Іуда Маккавей») головне дійова особа - народ. Широку популярність одержали дві ораторії Й. Гайдна (1732—1809) «Створення світу» (на біблійну тему) і «Пори року».
Заповніть таблицю та складіть каталог академічної музики, яку полюбляє ваша родина.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|