МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Історія виникнення паблік рілейшнзНа жаль, історія не надає відповіді щодо того, в які часи, ким і в якій країні було започатковано паблік рілейшнз. Існує припущення, що паблік рілейшнз як спосіб налагодження певного рівня злагоди у суспільстві існує із давніх часів, із виникненням цивілізації. Піраміди, статуї, храми, живопис, гасла, різноманітна символіка, промови вождів і визначних ораторів — це все приклади впливу на громадськість, на громадську думку. Суспільство вже з давніх часів виділяє в особливий цех тих, хто служить в комунікативній сфері соціального управління. Саме в античності з'являються перші оратори. Судове красномовство тоді часто служило засобом порятунку життя людини, і багато хто тоді стали вчитися ораторському мистецтву. Комунікативні вміння людини входять до складу основних вимог практично до будь-якої професії. Це було важливо, оскільки товариства з невеликою кількістю членів могли в минулому вирішувати свої проблеми безпосередньо один з одним. Сьогоднішні типи демократії будуються на делегуванні повноважень представникам, що обираються від певного числа людей. Цивілізація в сильній мірі визначається своєю основною комунікативною складовою. Стародавні цивілізації, які базувалися на усних каналах комунікації, природним чином були зорієнтовані на традицію, оскільки подібні канали не дають можливості модернізації. Будь-яке нововведення легко гасилось в них через доволі повільну циркуляцію інформації. Сьогодні, навпаки, виникло поняття "глобального села", коли подія навіть із віддаленої точки земної кулі може відразу стати предметом обговорення для всіх. Телевізійний канал, прийнятий в якості основного сучасною цивілізацією, змінює правила комунікативної поведінки для всіх. Навіть політики стають іншими, трансформуючи свою поведінку під норми телевізійного каналу, щоб бути достатньою мірою телегенічними. До речі, ймовірно, і епоха Л. Брежнєва "загинула" прийшовши у невідповідність з телеканалом - шамкаючий і повільний Брежнєв не міг задовольняти вимогам, створеним телевізійним каналом. Зате цим вимогам максимальним чином задовольняв інший генсек - М. Горбачов. Радянська державна система легковажно ставилася до проблем громадської думки, просто не допускаючи появи на сторінках преси альтернативних поглядів. Тепер право голосу зробило людину більш вільною, але, разом з тим, воно ж зробило політиків і владу більш чутливими до того, що можуть сказати про них і про їх політику. Одним з нових потоків, які винесли політика на огляд народу, стало телебачення. Американці з п'ятдесятих років продають своїх президентів як рекламний товар саме завдяки телебаченню. Можна виграти або програти президентські вибори, залежно від уміння кандидата посміхатися і підкорювати аудиторію. Але, з іншого боку, телебачення зайняло місце втраченого особистісного контакту, який був у громадських системах раніше, тільки тоді треба було підкорити тих, з ким ти вступав у безпосередній контакт: посміхнутися, схилити голову або навпаки, гордо піднявши її, пройти мимо. У процесі демократизації суспільства, яка супроводжувалась введенням загального виборчого права, появою незалежних ЗМІ, профспілок, цивільних інститутів, склалася ситуація, коли діяльність держави стала неможливою без підтримки, схвалення і участі громадськості. Як наслідок, в органах влади були створені спеціальні структури, які вели діалог з громадськістю на професійній основі. Фактично першим, хто виступив з теоретичними розробками паблік рілейшнз і заклав основи сучасної науки, був Едуард Бернайз (племінник Зігмунда Фрейда). Він зазначив, що посилення конкуренції вимагає формування у масовій свідомості сприятливого ставлення до бізнесу (1923 p.), адже кожний бізнес існує рівно стільки, скільки йому дозволяє існувати громадськість. Вважають, що словосполучення "відносини з громадськістю" першим вжив президент США Т.Джефферсон в 1807 році в тексті свого звернення до конгресу. Першим, хто вжив це словосполучення у професійній діяльності, був журналіст Айві Лі - особистий радник Дж.Рокфеллера-молодшого. Сталося це в 1919 році. Розвиток служб ПР отримало потужний поштовх після Першої світової війни, коли президент США В. Вільсон з подачі журналіста Д.Кріла створив комітет з суспільної інформації. Процес запровадження ПР відбувався паралельно в різних країнах. Наприклад, Британське Казначейство (1809) та Британська поштова служба (1854) запроваджують посади прес-секретарів. У Німеччині Міська влада Магдебурга (1906) створює міську прес-агенцію. Гарвардський університет створює бюро пабліситі (1900), Пенсільванський університет (1904) — офіс пабліситі, а Айвер Л. Лі — першу службу PR (1903). Поступово PR стає важливим елементом громадянського суспільства. Створюється перший спеціальний інститут ПР у Великобританії (1948), "Суспільство ПР" у США (1948), Міжнародна асоціація PR (International Public Relation Association (1955), яка об'єднує нині фахівців з 65 країн світу. Не настільки суттєво, хто був першим, важливий більш глобальний факт: наприкінці XIX - початку ХХ століття відбувається кристалізація нового виду професійної діяльності, пов'язаної з управлінням громадською думкою. При цьому Радянський Союз вже в тридцяті роки також мав доволі сильну практику такого роду. Зберігаючи в достатній мірі репресивний режим, він багато в чому залишався в очах як своєї, так і зарубіжної громадськості доволі прогресивною і привабливою державою. Робота фахівців з ПР (їх посади, звичайно, називалися інакше) була активною. Їх завдання спрощувалися відсутністю альтернативних джерел інформації, але все одно ця робота була гігантської за масштабами . Ще в період з 1930 до 1945 року були знайдені успішні ідеї. Вперше з'явилися фахівці з політичних кампаній. Подружжя Клем Вітейкер і Ліана Бакстер сформували в 1933 році першу таку фірму, яка з 1935 до 1958 року провела 80 кампаній і програла лише 6 з них. У тридцяті роки почалися масові дослідження громадської думки, розпочаті Джорджем Геллапом. Період з 1965 року до даного часу відноситься вже до епохи інформаційного суспільства, що почалася в 1956-1957 роках. У 1957 році радянський супутник поклав початок новим видам комунікації, а в 1956 році вперше в американській історії « білих комірців » стало більше, ніж простих робітників. Перед нами поступово виник інший статус інформації, якого не було раніше. Сьогодні будь-якій структурі аж ніяк не байдуже, якою вона буде виглядати на сторінках ЗМІ. У ряді випадків для полегшення вибудовування цієї позитивної картинки сильні фінансово-промислові структури створюють свої власні ЗМІ. Банківські та інші офісні війни, як правило, починаються з війни компроматів, яка полегшується тим, що провідні ЗМІ розподілені між різними фінансово-промисловими групами. Поступово акценти паблік рілейшнз перемістилися у напрямку регулювання соціально-економічних стосунків. З одного боку, стало очевидним, що держава не справляється з вирішенням всіх соціальних проблем суспільства. Цю функцію взяли на себе різні некомерційні організації. Для них вирішення найбільш гострих проблем безпосередньо залежить від відношення громадськості. Досягнення цілей некомерційний організацій пов'язане з умінням переконувати у важливості своєї діяльності, ефективно поширювати інформацію і залучати ресурси. Прагнення до усвідомлення реальної важливості деякої проблеми некомерційні організації реалізують через досягнення взаєморозуміння з різноманітними групами громадськості. Суспільна підтримка - необхідний елемент існування некомерційних організацій. Саме цими чинниками обумовлена необхідність управління громадськими стосунками в некомерційному секторі. З іншого боку, розвиток конкуренції, перевага пропозиції товарів над попитом на них, потреба вдосконалення управління призвели до того, що необхідність управління громадською думкою сформувалася і в діловій сфері. Одне з основних завдань ПР як елемента інфраструктури бізнесу пов'язане з розширенням ринку і підвищенням прибутковості через ефективну взаємодію з клієнтами, партнерами, органами влади і пресою. Одночасно, потреби в управлінні суспільними відносинами почали виникати і всередині різних організацій. Вони були викликані, перш за все, протестами робітників і необхідністю пошуку ефективних методів роботи з персоналом. Так, ще в 1914 р. Джон Рокфеллер наймає фахівця з ПР Айві Лі для подолання негативної ситуації, зв'язаної із страйками, викликаними інцидентами із загибеллю робітників на шахті в Колорадо. У результаті проведеної роботи (Рокфеллер сам відправляється в шахти, вислуховує скарги робітників, танцює з їх дружинами на святі, постає в серії публікацій як справедливий, уважний і дбайливий сім'янин) він стає не лише героєм для шахтарів, але і важливою громадською фігурою. Таким чином, потреба в ефективних комунікаціях в найрізноманітніших сферах, напрямах і рівнях діяльності стала передумовою формування професійної діяльності з управління суспільними стосунками. У теорії ПР існує чотири історичних моделі послідовного розвитку паблік рілейшнз та збагачення їх функцій: 1. Прес-посередницька модель (пабліситі). Етап становлення паблік рілейшнз як професійної системи у США , що охоплює XIX ст., коли головною метою тих, хто займався цією діяльністю, було пропагування підприємства, фірми, компанії, продукції та надання послуг; 2. Модель, що підпорядкована інформуванню громадськості. Цей підхід отримав розвиток у період 1900-1939 pp., коли служби паблік рілейшнз прагнули поширювати серед населення якомога достовірнішу і точнішу інформацію. Спеціалісти паблік рілейшнз прагнули враховувати інтереси як підприємства, так і громадськості; 3. Двостороння асиметрична модель. У даному випадку зв'язки із громадськістю спрямовуються на те, щоб примусити споживача погодитись з потрібною точкою зору. Зворотній зв'язок, як правило, використовується для маніпулятивних цілей, тобто для зміни негативного уявлення на позитивне; Читайте також:
|
||||||||
|