МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття і функції податків.План 2._________ - ___________________________________________________ План 2._________ - ___________________________________________________ План ТУРИСТИЧНИЙ ЗБІР Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Платники збору ______________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Платниками збору не можуть бути особи, які: а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір; б) особи, які прибули у відрядження; в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів І групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); г) ветерани війни; ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; д) особи, які прибули за путівками та курсовками в санаторії та пансіонати. Ставка збору ______________________________________________________________ ____________________________________________________________________. База справляння збору _____________________________________________________________ ________________________________________________________________. Збір сплачується до місцевих бюджетів авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому до 28 (29) включно). Суми нарахованих щомісячних авансових внесків відображаються у квартальній податковій декларації. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
1.___________________________________________________________________ 2.___________________________________________________________________ 3.___________________________________________________________________ 4.___________________________________________________________________ 5._______________________________________________________________________________________________________________________________________ Самостійна робота: 1. Класифікація податків.
Література: 1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. 2. Указ Президента України від 18 березня 2013 року № 141/2013 «Про Міністерство доходів і зборів України»
1. Поняття і функції податків. Податки є однією із найважливіших фінансових категорій. Історично це найдавніша форма фінансових відносин між державою та суспільством. Саме для забезпечення виконання функцій держави і були запроваджені податки. Податки –______________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. У фінансовій науці існує певна проблема - які платежі державі слід вважати податками, а які ні. Адже частина коштів юридичних і фізичних осіб вносять не до бюджетів, а до інших централізованих фондів фінансових ресурсів. У фінансовій термінології застосовують три терміни, що відображають платежі державі: 1. ____________ - _____________________________________________ ____________________________________________________________________; 2. ______________ - ___________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________; 3. ____________ - ____________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Функції податків В сучасних умовах податки виконують дві функції: фіскальну та розподільчо-регулюючу (економічну). фіскальна функція — __________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. розподільчо-регулююча (економічна) – ___________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Податки виступають основним та найважливішим джерелом доходів бюджетів усіх рівнів.
2. Види прямих податків. Прямі податки поділяються на дві підгрупи: 1. __________ - ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________; 2. ____________ - __________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________. У сучасних умовах більш поширені особисті податки, а серед них головними видами виступають прибутковий і майновий. а) Прибутковий:________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________; 1. З фізичних осіб (податок з доходів фізичних осіб); 2. З юридичних осіб (податок на прибуток підприємств). б) Майновий податок ___________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Прямі податки є базисом багатьох країн з розвинутою економікою (США, Японія, Швейцарія, Великобританія та інші), мають наступні переваги: 1. Пряме оподаткування дає можливість державі впливати на економічні процеси – інвестиційну активність, накопичення капіталу, сукупне споживання; 2. Прямі податки дають можливість встановлення прямої залежності між доходами платника і його відрахуваннями у бюджет, тобто реалізується принцип справедливості, але велике значення має встановлення підходу до градуювання ставок. 3. Прямі податки розподіляють податковий тягар так, що той , хто має високі доходи і велику власність, платить до бюджету більше, ніж той, хто має низькі доходи і незначну власність. Однак прямим податкам притаманні і недоліки: - пряма форма оподаткування потребує складного механізму обліку об’єкта оподаткування і стягнення податків; - стягнення прямих податків потребує високого рівня контролю, розширення податкового апарату, оскільки мають місце приховування доходів і ухилення від сплати податків; - пряме оподаткування потребує певного рівня розвитку ринкових відносин, отриманню реального прибутку суб’єктами господарювання та фізичними особами. 3. Непрямі податки, їх переваги. Непрямі податки включаються в ціну товарів. Отже, податковий тягар щодо них несуть ті споживачі, які характеризуються більш високим рівнем споживання. Непрямі податки поділяються на: 1. ________________ - ____________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. В залежності від методу встановлення надбавки розрізняють фіксовані й пропорційні акцизи. Фіксовані ______________________________________________________ ____________________________________________________________________. Пропорційні ___________________________________________________ ____________________________________________________________________. Залежно від охоплення товарів оподаткуванням пропорційні акцизи поділяються на специфічні та універсальні. Специфічні акцизи _____________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Універсальні акцизи ___________________________________________ ___________________________________________________________________.
________________________________________________________________________________________________________________________________________. Мито, найчастіше використовується як інструмент фінансової політики, а не виконують фіскальну функцію. Існують різні форми мита: статистичне, фіскальне, протекціоністське, преференційне, компенсаційне (зрівнювальне). До переваг непрямих податків належать: - швидкість і регулярність надходжень до бюджету; - більше доходів держави при більшому добробуті населення; - вирівнювання міжрегіонального розподілу доходів, оскільки споживання майже рівномірне в територіальному розрізі; - за допомогою акцизів держава регулює процеси споживання;
4. Елементи податків та їх характеристика До основних елементів податку відносять: 1.Суб'єкт податку - ____________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________. 2.Об'єкт оподаткування - _______________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 3.Джерело сплати податку - _____________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 4. База оподаткування - ___________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________. 5.Масштаб вимірювання (одиниця оподаткування) - ________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________. 6.Оклад податку — _____________________________________________ ___________________________________________________________________. 7. Ставка податку — __________________________________________ ___________________________________________________________________. Існує два види ставок: тверді (натуральні) та процентні ставки (відносні) Тверді ставки встановлюються в грошовому виразі (в абсолютних розмірах) на одиницю об'єкта оподаткування у натуральному обчисленні. Процентні (відносні) - встановлюються у певних процентних відношеннях до об'єкта оподаткування (застосовуються тільки до грошових доходів).
5. Організаційна структура органів Міндоходів України та їх основні завдання та функції Міністерство доходів і зборів України (Міндоходів України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міндоходів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-____________________________________________________________________; ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________; _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Основними завданнями Міндоходів України є: 1) забезпечення формування єдиної державної податкової, державної митної політики, а також боротьба з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства,; 2) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; 3) забезпечення формування та реалізація державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьба з правопорушеннями при застосуванні законодавства з питань сплати єдиного внеску; 4) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.
Міндоходів України відповідно до покладених на нього завдань, виконує функції: 1) розробляє проекти законів України, проекти актів Президента України, Кабінету Міністрів України та вносить їх у встановленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України з урахуванням практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Міндоходів України; 2) розробляє та затверджує порядки, інструкції, положення, форми розрахунків, звітів, декларацій, інших документів з питань, що належать до компетенції Міндоходів України; 3) розробляє пропозиції до проектів міжнародних договорів України та забезпечує дотримання і виконання зобов'язань, взятих за міжнародними договорами України, з питань, що належать до компетенції Міндоходів України; 4) визначає єдині методологічні засади складення звітності з податків і зборів, звітності з єдиного внеску та інших питань, що належать до компетенції Міндоходів України; 5) здійснює адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску; 6) забезпечує ведення обліку податків і зборів, єдиного внеску; Інші функції та повноваження в Указі Президента України від 18 березня 2013 року № 141/2013 «Про Міністерство доходів і зборів України»
1.___________________________________________________________________ 2.___________________________________________________________________ 3.___________________________________________________________________ 4.___________________________________________________________________ 5._______________________________________________________________________________________________________________________________________ Самостійна робота: 1. Класифікація податків.
Література: 1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. 2. Про державну податкову службу в Україні: Закон України від 4 грудня 1990 року N 509-XII.
1. Поняття і функції податків. Податки є однією із найважливіших фінансових категорій. Історично це найдавніша форма фінансових відносин між державою та суспільством. Саме для забезпечення виконання функцій держави і були запроваджені податки. Податки –______________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. У фінансовій науці існує певна проблема - які платежі державі слід вважати податками, а які ні. Адже частина коштів юридичних і фізичних осіб вносять не до бюджетів, а до інших централізованих фондів фінансових ресурсів. У фінансовій термінології застосовують три терміни, що відображають платежі державі: 1. ____________ - _____________________________________________ ____________________________________________________________________; 2. ______________ - ___________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________; 3. ____________ - ____________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Функції податків В сучасних умовах податки виконують дві функції: фіскальну та розподільчо-регулюючу (економічну). фіскальна функція — __________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. розподільчо-регулююча (економічна) – ___________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Податки виступають основним та найважливішим джерелом доходів бюджетів усіх рівнів.
2. Види прямих податків. Прямі податки поділяються на дві підгрупи: 1. __________ - ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________; 2. ____________ - __________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________. У сучасних умовах більш поширені особисті податки, а серед них головними видами виступають прибутковий і майновий. а) Прибутковий:________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________; 1. З фізичних осіб (податок з доходів фізичних осіб); 2. З юридичних осіб (податок на прибуток підприємств). б) Майновий податок ___________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Прямі податки є базисом багатьох країн з розвинутою економікою (США, Японія, Швейцарія, Великобританія та інші), мають наступні переваги: 1. Пряме оподаткування дає можливість державі впливати на економічні процеси – інвестиційну активність, накопичення капіталу, сукупне споживання; 2. Прямі податки дають можливість встановлення прямої залежності між доходами платника і його відрахуваннями у бюджет, тобто реалізується принцип справедливості, але велике значення має встановлення підходу до градуювання ставок. 3. Прямі податки розподіляють податковий тягар так, що той , хто має високі доходи і велику власність, платить до бюджету більше, ніж той, хто має низькі доходи і незначну власність. Однак прямим податкам притаманні і недоліки: - пряма форма оподаткування потребує складного механізму обліку об’єкта оподаткування і стягнення податків; - стягнення прямих податків потребує високого рівня контролю, розширення податкового апарату, оскільки мають місце приховування доходів і ухилення від сплати податків; - пряме оподаткування потребує певного рівня розвитку ринкових відносин, отриманню реального прибутку суб’єктами господарювання та фізичними особами. 3. Непрямі податки, їх переваги. Непрямі податки включаються в ціну товарів. Отже, податковий тягар щодо них несуть ті споживачі, які характеризуються більш високим рівнем споживання. Непрямі податки поділяються на: 1. ________________ - ____________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. В залежності від методу встановлення надбавки розрізняють фіксовані й пропорційні акцизи. Фіксовані ______________________________________________________ ____________________________________________________________________. Пропорційні ___________________________________________________ ____________________________________________________________________. Залежно від охоплення товарів оподаткуванням пропорційні акцизи поділяються на специфічні та універсальні. Специфічні акцизи _____________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Універсальні акцизи ___________________________________________ ___________________________________________________________________.
________________________________________________________________________________________________________________________________________. Мито, найчастіше використовується як інструмент фінансової політики, а не виконують фіскальну функцію. Існують різні форми мита: статистичне, фіскальне, протекціоністське, преференційне, компенсаційне (зрівнювальне). До переваг непрямих податків належать: - швидкість і регулярність надходжень до бюджету; - більше доходів держави при більшому добробуті населення; - вирівнювання міжрегіонального розподілу доходів, оскільки споживання майже рівномірне в територіальному розрізі; - за допомогою акцизів держава регулює процеси споживання;
4. Елементи податків та їх характеристика До основних елементів податку відносять: 1.Суб'єкт податку - ____________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________. 2.Об'єкт оподаткування - _______________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 3.Джерело сплати податку - _____________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 4. База оподаткування - ___________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________. 5.Масштаб вимірювання (одиниця оподаткування) - ________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________. 6.Оклад податку — _____________________________________________ ___________________________________________________________________. 7. Ставка податку — __________________________________________ ___________________________________________________________________. Існує два види ставок: тверді (натуральні) та процентні ставки (відносні) Тверді ставки встановлюються в грошовому виразі (в абсолютних розмірах) на одиницю об'єкта оподаткування у натуральному обчисленні. Процентні (відносні) - встановлюються у певних процентних відношеннях до об'єкта оподаткування (застосовуються тільки до грошових доходів).
5. Організаційна структура органів ДПС України та їх основні завдання та функції До системи органів державної податкової служби належать: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. У складі органів державної податкової служб знаходяться відповідні спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими правопорушеннями (податкова міліція). Державна податкова адміністрація України залежно від кількості платників податків та інших місцевих умов може утворювати міжрайонні (на два і більше районів), спеціалізовані (на дві і більше областей для роботи з окремими категоріями платників), об'єднані (на місто і район) державні податкові інспекції та у їх складі відповідні підрозділи податкової міліції. Структура Державної податкової адміністрації України затверджується Кабінетом Міністрів України. Завданнями органів державної податкової служби є: - _____________________________________________________________; -_______________________________________________________________ ____________________________________________________________________; - ______________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________; - _____________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Державна податкова адміністрація України здійснює такі функції: 1) виконує безпосередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій. 2) видає у випадках, передбачених законом, нормативно-правові акти і методичні рекомендації з питань оподаткування, які підлягають обов'язковому опублікуванню. 3) затверджує форми податкових розрахунків, звітів, декларацій та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків 4) в порядку, встановленому законом, надає податкові консультації, організовує виконання цієї роботи органами державної Та інші функції передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні». 1.Поняття та функції податків. 2.Види прямих податків . 3.Непрямі податки іх переваги та недоліки. 4.Елементи податків. 5.Організаційна структура органів ДПС України та їх основні завдання та функції . Самостійна робота: 1. Класифікація податків. (Виконати в зош)(зап.редакт.05.09.12)
Література: 1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. 2. Про державну податкову службу в Україні: Закон України від 4 грудня 1990 року N 509-XII.
Податки є однією із найважливіших фінансових категорій. Історично це найдавніша форма фінансових відносин між державою та суспільством. Саме для забезпечення виконання функцій держави і були запроваджені податки. Податки –це власність держави у грошовій формі ,вони мають односторонній характер – від платника до держави У фінансовій науці існує певна проблема - які платежі державі слід вважати податками, а які ні. Адже частина коштів юридичних і фізичних осіб вносять не до бюджетів, а до інших централізованих фондів фінансових ресурсів. У фінансовій термінології застосовують три терміни, що відображають платежі державі: 1. Плата – передбачає певну еквівалентність відносин платника з державою (наприклад плата за землю); 2. Відрахування - передбачає цільове призначення платежів. Використання цих коштів має бути лише за призначенням (приклад – відрахування до пенсійного фонду) 3. Податки – встановлюються для утримання державних інститутів та для фінансового забезпечення виконуваних державою функцій .
Читайте також:
|
||||||||
|