МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Генеалогічний методПРАКТИЧНА РОБОТА № 6. Тема : Методи дослідження спадковості людини. Навчальна мета Знати : 1.Суть генеалогічного методу. Застосування правил складання родоводу. Використання символіки під час графічного зображення родоводів. 2.Основні типи успадкування ознак: аутосомно-домінантний; аутосомно-рецесивний; зчеплений зі статтю. 3.Графічне зображення та аналіз родоводів з різними типами спадкової патології. Прогнозування народження хворих дітей у родині пробанда. 4.Близнюковий метод. Виявлення природи хвороб за допомогою близнюкового методу. 5.Застосування популяційно-статистичного методу. Аналіз структури певної людської популяції: екологічна та генетична характеристика (закон Харді—Вайнберга). 6.Суть і значення дерматогліфічного методу. Використання цього методу як допоміжного тесту під час діагностики хромосомних і генних хвороб. Вміти : 1.Виявляти причини та механізми виникнення генних і хромосомних патологій. 2.Графічно зображати родоводи та аналізувати їх. 3.Визначати тип успадкування ознаки та прогнозувати її в наступних поколіннях. 4.Отримувати відбиток малюнка папілярних ліній на пучках пальців та долоні. 5.Досліджувати відбитки папілярних ліній пальців рук і долонь. 6.Визначати коефіцієнт спадковості за формулою К. Хольцингера. 7.Застосовувати закон Харді—Вайнберга для визначення концентрації генів у генофондах популяцій. Запитання для самопідготовки до заняття : 1. Хто вперше ввів генеалогічний аналіз ? Де використовується генеалогічний аналіз на сучасному етапі ? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вхідний контроль: Виберіть правильні відповіді з колонки Б на запитання з колонки А .
Хід роботи Генеалогічний метод Завдання 1.Ознайомитесь з символікою яка використовується для складання родоводів.
· особа для якої складається родовід називається пробандом. З нього починається складання родоводу; · діти одного покоління називаються сибсами ; · кожному поколінню відводиться один рядок. На ньому зліва направо розміщують генетичні символи членів родини ; · старші покоління розміщуються вгорі, молодші внизу; · у родоводі необхідно проаналізувати не менше трьох поколінь. Номер покоління позначають римськими цифрами. Завдання 2.Ознайомтесь з прикладами побудови родоводу. Розгляньте схеми запропонованих родоводів, для кожного з наведених родоводів визначте: А) Чи спадкова ця хвороба і чому; Б) Який тип успадкування має тут місце; В) Які особливості цього типу успадкування. А Б В Завдання 3.Складіть і проаналізуйте родовід за такою легендою. Пробанд – чоловік–дальтонік. Його батьки нормально розрізняють кольори. У дідуся з боку матері –дальтонізм, бабуся здорова. У пробанда шестеро дітей: з них три дочки та двоє синів здорові, а в одного хлопчика –дальтонізм. У сім’ї дружини пробанда ніколи не було випадків дальтонізму.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|