МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТуроператориВ повсякденній практиці важко визначити чітку відмінність між туроператором і турагентом, оскільки обидва види фірм можуть вирішувати схожі задачі. Звичайно, туристське підприємство може бути одночасний і турагентом, і туроператором. Наприклад, фірма розробляє маршрути як туроператор і продає їх туристам і іншим агентствам. В той же час ця ж фірма як турагент придбаває тури у інших фірм і продає їх туристам. Туроператори виконують ведучу роль в туризмі, оскільки саме вони (на відміну від турагентів) займаються формуванням основних і додаткових послуг в єдиний туристський продукт, який потім реалізують споживачу через агентську сіть. Схема роботи туроператора представлена на мал. 7.3 Функції туроператора на ринку практично співпадають з діяльністю підприємств оптової торгівлі. Він закупляє в значних об'ємах послуги підприємств туристської індустрії (готелів, ресторанів і т. д.), комплектує з них власні програми турів і здійснює їх реалізацію через посередників (турагентів) або напряму споживачам. Інтенсивний розвиток індустрії туризму, виникнення і посилення конкуренції вплинули на структуру туроператорів і зумовили їх подальшу спеціалізацію. По виду діяльностірозрізняють: - операторів масового ринку, що продають велике число турпакетів, в яких часто використовуються чартерні авіарейси в певні місця призначення (головним чином в місця призначення масового туризму); - спеціалізованих операторів, які спеціалізуються на певному продукті або сегменті ринку (на певній країні, на певному виді туризму і т. д.). У свою чергу, спеціалізовані оператори підрозділяються на туроператорів: а) спеціального інтересу (наприклад, спортивно-пригодницький туризм, організація Сафарі в Африці і ін.); б) спеціального місця призначення (наприклад, Англія, Франція і т. д.); в) певної клієнтури (молодіжні, бізнес-тури, сімейні тури і т. д.); г) спеціальних місць розміщення {наприклад, будинки відпочинку, турбази і т. д.); д) використовуючих певний вид транспорту (авіаційний транспорт, теплоходи, потяги, автобуси). По місцю діяльностірозрізняють: - місцевих (внутрішніх) операторів, орієнтуючих турпакети в межах країни походження; - виїзних операторів, орієнтуючих турпакети на зарубіжні країни; - операторів на прийомі, що базуються в місці призначення (країні призначення) і обслуговуючих іноземних туристів, що прибувають, на користь інших операторів і агентів. Крім того, в більш загальному значенні туроперейтинга прийнято розділяти туроператорів на ініціативних і рецептивних. Ініціативні туроператори— це оператори, що відправляють туристів за рубіж або в інші регіони за домовленістю з приймаючими (рецептивними) операторами або напряму з туристськими підприємствами. Відмінністю їх від туристських агентств, що займаються виключно продажем чужих турів, є те, що вони займаються комплектацією туристського продукту, що складається (по нормах Всесвітньої туристської організації) з не менше ніж трьох послуг: розміщення, транспортування туристів і будь-яка інша послуга, не пов'язана з першими двома. Класичний ініціативний туроператор формує складні маршрутні тури, комплектуючи їх з послуг місцевих туроператорів в різних місцях відвідин (по маршруту), забезпечує проїзд до місця початку подорожі і назад, організовує надання внутрішньомаршрутного транспорту. До таких туроператорів відносяться виїзні туроператори і внутрішні туроператори, що займаються відправкою внутрішніх туристів в інші регіони своєї країни. Рецептивні туроператори— це туроператори на прийомі, комплектуючі тури і програми обслуговування в місці прийому і обслуговування туристів, використовуючи прямі договори з постачальниками послуг (готелями, підприємствами харчування, розважальними установами і т. д.). До такої форми туроперейтинга відносяться туроператори на прийомі і внутрішні туроператори, обслуговуючі своїх громадян також на прийомі. Розглянемо склад основних функцій туроператора. 1. Вивчення потреб потенційних туристів на тури і туристські програми. 2. Складання перспективних програм обслуговування, турів і апробація їх на ринку з метою виявлення відповідності потребам туристів. 3. Взаємодія на договірній основі з: - готелями — на надання туристам місць мешкання; - підприємствами живлення — по наданню туристам живлення; - транспортними підприємствами, фірмами і компаніями надання транспортного обслуговування туристів; - екскурсійними фірмами, музеями, виставковими залами, парками і іншими закладами — по наданню туристам екскурсійного обслуговування; - фірмами, що надають різні побутові послуги, — на відповідне обслуговування туристів; - адміністрацією спортивних споруд — на можливість для туристів користуватися спортивними спорудами; - менеджерами шоу-, кіно-, відео-, театральних підприємств — на відвідини їх туристами; - дирекціями заповідників, заповідників, садово-паркових, мисливських і риболовецьких господарств — з метою забезпечення туристам відпочинку і обслуговування у вказаній місцевості; - місцевими муніципальними властями — на предмет паблік рілейшн свого бізнесу, орієнтованого на споживача і оточуючу його середовище. Взаємодія з постачальниками послуг на тури повинна носити як перспективний, так і поточний характер. Повинне здійснюватися постійне опрацьовування нових і контроль діючих турів і туристських програм. 4. Розрахунок вартості туру, транстуру і визначення ціни з урахуванням ринкової ситуації. Встановлення тарифів і цін на свої послуги з комплектації турів різного складу, класності і ін. 5. Забезпечення туристів, мандрівних по маршрутах турів, всіма необхідними матеріалами рекламно-сувенірного характеру, спеціальним спорядженням і інвентарем. 6. Підготовка, підбір і призначення на маршрути кадрів, що виконують функції контакту з туристами, координації і контролю за виконанням програм обслуговування (гідів-екскурсоводів, інструкторів, аніматорів, методистів і т. д.). 7. Рекламно-інформаційна діяльність для просування свого туристського продукту до споживачів. 8. Просування і реалізація турів споживачам через систему турагентств. 9. Контроль за надійністю і якістю обслуговування. 10. Постійний оперативний зв'язок з туристами під час обслуговування, рішення виникаючих питань.
|
||||||||
|