МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції туристичного ринкуТуристський ринок -це сфера прояву економічних відносин між виробниками і споживачами туристського продукту, в якій скоюється процес перетворення туристських послуг в гроші і назад. Кожний виробник і споживач туристського продукту має свої економічні інтереси, які можуть не співпадати. При їх збігу відбувається акт купівлі-продажу туристського продукту. Тому ринок - це своєрідний інструмент узгодження інтересів виробництва і споживання. Центральне положення на ринку займає покупець (клієнт). Обов'язок доброго продавця - задоволення потреб своїх клієнтів. Туристський ринок досить складений, оскільки його товар частіше за все продається не напряму, а через посередників (господарюючий суб'єкт - туроператор - турагент - споживач). В широкому плані туристський ринок означає місце, де відбуваються операції купівлі-продажу туристського продукту (турів, окремих послуг або товарів для туристів). При цьому слід мати на увазі, що вказані операції не завжди здійснюються в одному і тому ж місці (наприклад, в місці прийому туристів в готелі або у туроператорів). Туристський ринок не обмежений специфічним місцем або географічною зоною, тому операції купівлі-продажу туристського продукту можуть відбутися і без прямого залучення продавця і покупця туристського продукту — за допомогою телекса, телеграми, факсу, телефонного дзвінка або по чеку. Прийнято вважати, що ринок ефективно функціонує в тому випадку, якщо дотримуються наступні основні умови: - вільна конкуренція, при якій всі учасники ринку прагнуть досягти своєї мети (продати товар з максимальним прибутком або купити товар з мінімальними витратами); - наявність основних правил в області якості і безпеки продукту і послуг, що надаються, що випускається; - можливість вільного вибору споживача. Сучасний туристський ринок виконує наступні специфічні функції: 1. Функція реалізації вартості і споживної вартості, ув'язнених в туристському продукті. Це означає рух вартості, який відображається за допомогою взаємообміну грошей і туристського продукту. В результаті цього забезпечується нормальний хід суспільного відтворювання, з'являються і нагромаджуються грошові кошти для розвитку туризму. 2. Функція організації процесу доведення туристського продукту до споживача (туриста). Реалізується за допомогою сіті турагентов і туроператорів. Турист, витративши грошові кошти на туристський продукт, задовольняє свої потреби в матеріальних і духовних благах. Отже, туристський ринок сприяє відшкодуванню витрат робочої сили і відтворюванню головної продуктивної сили суспільства. 3. Функція економічного забезпечення матеріальних стимулів до праці. Полягає в тому, що в процесі взаємообміну грошей і туристського продукту на ринку розподіл (як необхідна фаза відтворювання) предстає в завершеному віце. Туристський ринок має свої специфічні особливості: 1. Туристські послуги невідчутні. Важливе значення має надійність продукту, гарантії обіцяного рівня і якості, також вичерпна інформація про споживацькі властивості туру. Від цього залежить довір'я до фірми з боку клієнтів і її стійкість на ринку. 2. При реалізації туристського продукту є розрив в часі між придбанням продукту і його споживанням, тому важлива чіткість і надійність каналів просування туристського продукту і відповідальність фірми, що реалізовує продукт. 3. На туристський попит впливають сезонні коливання і нерівномірність туристського потоку. Зменшення цих негативних явищ можливо методом диференціації цін на елементи обслуговування по сезонах, а також через зниження місткості перевезень туристів. 4. Якість продукту більшою мірою залежить від конкретних виконавців, тому менеджмент усередині туристського підприємства повинен постійно розвиватися. 5. На туристському ринку є територіальна роз'єднаність між споживачем і виробником, тому важливим є встановлення оперативних зв'язків з видаленими партнерами. Як і всі інші ринки, туристський ринок функціонує відповідно до закону попиту і пропозиції. Туристський попит— підтверджені платоспроможністю туристські потреби населення, виражені в певній кількості туристського продукту, які воно може придбати при існуючих цінах. Відповідно до попиту на ринку виникає пропозиція в туризмі —різноманітна кількість послуг, які необхідні туристу під час відпочинку і подорожі. Пропозиція туристського продукту обумовлена наявністю виробників продукту, рівнем розвитку туристської індустрії, об'ємом туристських ресурсів. Між попитом і пропозицією спостерігається тісний взаємозв'язок: попит не тільки породжує пропозицію, але і пропозиція певним чином впливає на попит. На туристському ринку відбувається обмін грошових коштів туриста на послуги. При збалансованому обміні, з одного боку, відбувається задоволення інтересів виробника туристського продукту і його споживача, а з іншою — створюються умови для поступального розвитку туристської індустрії Туристський ринок характеризується такими показниками, як місткість, рівень збалансованості попиту і пропозиції, умови реалізації туристського продукту. Місткість туристського ринку— це здатність реалізувати певний об'єм туристського продукту при існуючих цінах і пропозиції. Залежно від рівня цін потреба в туристському продукті може скорочуватися або, навпаки, збільшуватися. На туристському ринку відбувається постійний рух потоків грошей і туристського продукту, які рухаються назустріч один одному, створюючи тим самим туристський кругообіг. Туристський кругообіг — це система економічних відносин, в рамках якої скоюється процес перетворення послуг в гроші і назад. Вона показує напрям руху потоків туристського продукту, інвестицій в розвиток сфери туризму і грошових надходжень до бюджету від доходів туристської діяльності. Туристський кругообігздійснюється по наступній схемі. 1. Турист купує путівку і платить туристському підприємству гроші. 2. В результаті турист задовольняє свої насущні потреби. 3. Туристське підприємство одержує гроші за проданий туристський продукт, проводить інвестиції в розвиток туристської індустрії, створює або купує нові види туристського продукту. 4. Туристське підприємство платить податки, різні збори до бюджету і виплачує заробітну платню своїм працівникам. Туристське підприємство повинне стійко працювати в постійно змінному конкурентному середовищі. Елементами цього середовища є декілька ринків, що визначають кон'юнктуру туристського ринку і надаючих дію на економіку туристського підприємства: - ринок праці; - фінансовий ринок; - ринок сировини; - ринок інвестицій; - ринок туристського продукту. Ринок праці— це сфера додатку робочих рук і інтелекту, необхідного для розвитку туристської діяльності. Ринок праці сприяє розвитку купівельної спроможності і накопиченню отриманої заробітної платні. Фінансовий ринокробить вплив на особисті заощадження, регульовані кредитною політикою держави, перерозподіляє зібрані засоби на споживацький кредит і інвестиції. Ринок інвестицій— це покупка підприємствами так званих «довгострокових матеріальних благ» (в основному нерухомого майна). Ринок інвестицій розвивається залежно від споживання і процентних ставок за кредитами. Інвестиції в розширення виробництва надають пряму і непряму дію на зайнятість: для обслуговування нового устаткування створюються нові робочі місця.
|
||||||||
|