МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ФУНКЦІЇ МУЗИЧНОГО ТВОРУГоловна функція музичного твору полягає у виявленні й задоволенні потреб суспільної людини, потреб того, щоб природні й створені нею самою умови життя задовольняли її не тільки прагматично, але й естетично. Людина може насолоджуватися не тільки естетично змістовними продуктами своєї праці , але й красою мальовничої місцевості, квітки й каменя, співом птахів й дзюркотінням джерельця. Можна виділити й більш конкретні функції музичного твору: 1. У повній відповідності з головною функцією міститься функція естетико-виховна: музичний твір завжди несе у собі можливість навчити розрізняти красиве й некрасиве, виробити смак й шкалу оцінок. Звертаючись до емоційної сфери людської психики, музика вчить відчувати і співчувати, тобто, активно сприяє моральному вихованню, розвитку людських духовних якостей. 2. Як у минулому, так і сьогодні музичний твір виступає як атрибут побуту. Велика кількість творів призначена для звучання в конкретних побутових ситуаціях: пісня застольна й колискова, марш весільний й траурний тощо. 3. Музичному твору належить пізнавальна функція. Будучи специфічним відображенням світу , музичний твір стає також засобом його осягнення. Композитор, осягаючи дійсність, втілює її в специфічних формах музики; слухач отримує можливість поглянути на світ з нової, композиторської точки зору, збагатити своє сприйняття новими явищами й новими поглядами на вже знайоме. 4. Музична діяльність, яка пов’язана у більшості випадків з виконавством, передбачає його вдосконалення , й це є педагогічна функціямузичного твору, який потрібно навчити співати, грати, слухати. 5. Багато музичних творів наділено розважальною (рекреаційною) функцією, вони призначені в якості фону сприяти створенню атмосфери – безтурботної й світлої, настрою – легкого й святкового, відволікання від турбот і серйозних думок. Функція музичного твору виявляється в процесі його існування , але найчастіше вона не дуже жорстко пов’язана з якостями цього твору. Більшість творів здатно до різних функцій, тобто потенційно поліфункціонально. Але в кожній конкретній ситуації на перший план виступає все ж таки одна функція. Функціональність музичного твору , його здатність допомогти вирішити різноманітні життєві задачі виявляє тісний зв’язок музики з життям, її суттєву роль у житті людини й суспільства. Визначення функції музичного твору – відправна точка його наукового аналізу, необхідний початок його розбору.
|
||||||||
|