МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КЛАСИФІКАЦІЯ ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВНаголошені і ненаголошені голосні Лабіалізовані та нелабіалізовані голосні ГОЛОСНІ ЗВУКИ. КЛАСИФІКАЦІЯ ГОЛОСНИХ Голосних звуків шість: а,о,у,и,е,і За місцем творення (мається на увазі рух язика у горизонтальній площині ротової порожнини) голосні звуки поділяються на голосні переднього ряду і голосні заднього ряду В залежності від ступеня підняття язика, тобто від його руху у вертикальній площині, розрізняють голосні низького, середнього і високого підняття За участю губ голосні поділяються на огублені (лабіалізовані) і неогублені (нелабіалізовані). Голосні [і],[е],[и]- переднього ряду, оскільки при творенні цих голосних язик рухається у напрямі до твердого (переднього) піднебіння; а голосні [у],[о],[а]-заднього ряду, оскільки при творенні цих голосних язик відсувається до м'якого (заднього) піднебіння. Вібрування спинки язика у вертикальному напрямі визначає спосіб творення. Звуки [і],[у] — високого підняття, оскільки при вимові цих голосних спинка язика найвище підноситься до піднебіння; звук [и]- високо-середнього підняття, бо має дещо обнижене піднесення. Звуки [е],[о]- середнього підняття, бо ступінь підняття спинки язика до піднебіння менший. Голосний [а]— низького підняття. Крім цих основних звуків в українській мові є також варіанти або відтінки їх. Це залежить від наголосу та сусідніх звуків, наприклад: зозуля, тоубі, веисна, зиема. Голосні [о],[у]- лабіалізовані (огублені), тому що при вимові цих голосних губи округлюються більше. Залежно від місця наголосу в слові голосні звуки можуть бути наголошеними і ненаголошеними: мі/сто, місте/чко. Узагальнюючи артикуляційні характеристики основних алофонів приголосних української мови, можна констатувати, що вони розрізняються (протиставляються)затакими основними ознаками: І. За місцем творення: 1. Губні: /б/, /п/, /в/, /ф/,/ м/. 2. Передньоязикові: /д/,/д¢/, /т/, /т¢/, /з/, /з'/,/ с/, /с'/,/ ц/, /ц¢/,/дз/,/дз¢/ , /ж/, /ч/,ш/, /дж/, /л/ / л'/,/ н/,/ н'/,/ р/,/ р¢/. 3. Середньоязикові: /й/. 4. Задньоязикові: /ґ/, / к/,/ х/. 5. Глоткові (фарингальні): /г/. IІ. За способом творення: 1. Зімкнені: /б/,/ п/, /м/,/ д/, /д'/, /т/, /т'/, /н/,/ н'/,/ ц/, /ц'/,/дз/,/дз¢/,/дж/, /ч/, /ґ/, /к/. 2. Щілинні: /в/,/ ф/, /з/, /з'/, /с/, /с'/, /ж/, /ш/,/ л/,/ л'/,/й /,/ г/, /х/. 3.Дрижачі:/р/, /р'/. Зімкнені поділяють на: 1. Зімкнені чисті:/б/, /п/, /м/,/ д/, /д'/, /т/,/ т¢/,/ н/,/н¢/, /ґ/, /к/. 2.Африкати:/дж/, /дз/, /дз¢/, /ц/, /ц¢/, /ч/. Щілинні поділяють на: 1. Щілинні серединні:/ф/, /в/, /с/, /с'/, /з/, /з'/, /ж/, /ш/, /й/, /г/, /х/. 2. Щілинні бокові: /л/, /л'/ ІІІ. За участю голосу й шуму : 1. Шумні: /б/, /п/, /д/, /д'/, /т/, /т/', /з/, /з'/, /с/, /с'/, /дз/, /ц/, /ц'/, /ж/, /ч/, /ш/, /дж/, / ґ/, /г/, /х/, /к/. 2.Сонорні: /м/, /в/, /р/, /р'/, /л/, /л'/, /н/, /н¢/, /й/. Шумні за участю голосу й шуму поділяють на: 1. Глухі :/п/, /ф/,/ т/,/т'/, /с/, /с',/ /ц/, /ц¢/,/ш/, /ч/, /х/, /к/. 2. Дзвінкі: /б/,/ д/,/д¢/,/з/, /з'/ /дз/, /дз¢/, / ґ/, /г/, /дж/. IV. За твердістю-м'якістю: 1. Тверді: /б/, /п/, /в/, /м/, /ф/, /д/, /т/, /з/, /с/, /дз/, /ц/, /ж/, /ш/,/дж/, /ч/, /р/, / л/, /н/, /г/, /х/, к/, / ґ/. 2. М'які: /д¢/, /т'/, /з'/, /с'/, /дз¢/, /ц'/, /л'/, /н'/, /р'/,/й/.
Читайте також:
|
||||||||
|