МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види та функції засобів масової інформації.
1) Що таке засоби масової інформації у вашому уявленні? 2) Які, на вашу думку, існують види ЗМІ?
Засоби масової інформації — це розгалужена мережа установ, що займаються збором, обробкою та поширенням інформації.
Засоби масової інформації — це інститути та форми публічного і відкритого поширення інформації для широкого кола користувачів, що здійснюється за допомогою технічних засобів.
До ЗМІ відносять: • друковані засоби: газети, журнали, книги; • технічні (звукові та відео) засоби: радіо, телебачення, Інтернет-видання, кінематограф, звуко- та відеозаписи, відео-текст, телетекст, рекламні щити й панелі, домашні відео-центри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп'ютерні та інші лінії зв'язку.
Сучасні ЗМІ є установами, створеними для відкритої публічної передачі за допомогою спеціального технічного інструментарію різноманітних відомостей будь-яким особам.
Усім цим засобам притаманні якості, що їх об'єднують — звернення до масової аудиторії, публічність (необмежене, неперсоніфіковане коло споживачів), доступність багатьом людям, корпоративний зміст виробництва та поширення інформації, непряма, розділена в просторі та часі, взаємодія комунікаційних партнерів.
Які, на вашу думку, функції виконують ЗМІ?
Функції засобів масової інформації: 1) Інформаційна функція — отримання й поширення відомостей про найбільш важливі для громадян та органів влади події. На основі цієї інформації формується громадська думка щодо діяльності органів влади, об'єднань громадян, політичних лідерів тощо. 2) Освітня функція — донесення до громадян певних знань дозволяє адекватно оцінювати, упорядковувати відомості, отримані з різних джерел, правильно орієнтуватися в суперечливому потоці інформації. 3) Функція соціалізації — засвоєння людиною політичних норм, цінностей, зразків поведінки дозволяє їй адаптуватися до соціальної дійсності. 4) Функція критики й контролю. Критика ЗМІ характеризується необмеженістю свого об'єкта. їх контрольна функція ґрунтується на авторитеті громадської думки. ЗМІ не можуть застосовувати санкцій до правопорушників, але вони дають юридичну й моральну оцінку подій та осіб. У демократичному суспільстві у здійсненні контрольних функцій ЗМІ спираються як на громадську думку, так і на закон; 5) Мобілізаційна функціявиявляється у спонуканні людей до певних політичних дій чи соціальної бездіяльності. 6) Оперативна функція — обслуговування ЗМІ політики певних об'єднань громадян.
ЗМІ забезпечують представникам різних суспільних груп можливість: • публічно висловлювати власні думки; • знаходити та об'єднувати однодумців; • чітко формулювати та представляти в громадській думці свої інтереси.
Без преси, телебачення, радіомовлення жодний громадянин не може правильно зорієнтуватися в політичних процесах, визначити свою політичну орієнтацію, приймати відповідальні рішення.
На сьогоднішній день найпоширенішими в мас-медіа стають рекреативна та функція відтворення в аудиторії певного емоційно-психологічного настрою, які донедавна перебували на периферійних позиціях. Це стосується як загальної ситуації, так і кожного мас-медійного продукту зокрема. Дедалі частіше газети — особливо щотижневі — перетворюються на те, що в західних дослідженнях масових комунікацій називають «омнібусами» — пресу, розраховану на будь-який смак, щонайширшу аудиторію. Суттєво змінює обличчя сучасних мас-медіа економічний чинник. Ринкова економіка перетворює інформацію на товар. Вона повинна бути не лише передана, а й придбана, спожита. Засоби масової інформації все частіше намагаються збільшити власні тиражі за рахунок ринкових технологій, маркетингових стратегій тощо.
Назвіть вимоги, яким, на вашу думку, мають відповідати засоби масової інформації.
Читайте також:
|
||||||||
|