МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції рекламиСьогодні реклама є невід'ємною частиною російської дійсності. Рекламодавці щорічно витрачають сотні мільйонів доларів на рекламу товарів і послуг. Очевидно, що ці витрати дозволяють вирішувати ряд завдань, що стоять перед рекламодавцями. Всім відомий лозунг «Реклама – двигун торгівлі» (до речі, з'явився він саме в Росії в середині ХIХ ст.), Але чи тільки торгівлею обмежується вплив реклами? Функції реклами можна розділити на внутрішньофірмові, які визначаються маркетинговими цілями, що стоять перед компанією на різних етапах життєвого циклу товару, і зовнішні – маркетингову, інформаційну, економічну, освітню та соціальну [13]. Розглянемо зовнішні функції реклами, і при цьому оцінимо важливість тієї ролі, яку відіграє реклама в житті суспільства. 1). Маркетингова функція – реклама дозволяє організувати просування товару відразу великій кількості потенційних споживачів за рахунок величезних аудиторій ЗМІ, що здешевлює вартість одного контакту і веде до зниження збутових витрат. 2). Комунікативна / інформаційна функція – через рекламу споживачі отримують інформацію, необхідну для вибору потрібного їм продукту і його перебування в океані пропонованих товарів і послуг. 3). Освітня функція – з реклами споживачі дізнаються про нові товари та послуги, а також про способи підвищення комфортності життя, що забезпечує прискорення технічного прогресу. 4). Економічна функція (вплив реклами на торгівлю і економіку) – інформуючи споживачів про товари, послуги та ідеї, реклама стимулює зростання продажів, а отже, розвиток торгівлі та виробництва; свобода реклами дозволяє виводити на ринок конкуруючі продукти, що стимулює вдосконалення існуючих виробів і розробку нових моделей. 5). Соціальна функція (роль реклами в суспільстві) – популяризуючи матеріальні, соціальні та культурні можливості вільного підприємництва, споживчого суспільства, реклама стимулює зростання продуктивності праці, зокрема, ЗМІ свій основний дохід одержують від реклами. Крім того, наприклад, соціальна реклама, що розміщується в багатьох країнах безкоштовно, дозволяє розвиватися некомерційним благодійним організаціям. Крім зовнішніх функцій у реклами є й внутріфірмові функції. Мета реклами (Advertising Objective) – забезпечення комунікації з певною цільовою аудиторією протягом певного часу. Можна виділити чотири основні внутрішньофірмові функції реклами, зумовлені різними маркетинговими цілями компанії: 1) інформування – інформативна реклама (Informative Аdvertising) застосовується для повідомлення споживачів про новий товар чи нову риси товару і для формування первинного попиту; інформативна реклама використовується зазвичай на етапі входження марки на ринок; 2) переконання – переконує реклама (Persuasive Аdvertising) застосовується для формування виборчого попиту на конкретну марку шляхом переконання споживачів, що за свої гроші вони отримають найвищу цінність; переконуюча реклама використовується на етапі зростання товару, коли більшість споживачів уже інформовано про марку і для покупки необхідний останній поштовх; 3) формування лояльності – порівняльна реклама (Comparison Аdvertising) прямо чи опосередковано порівнює одну марку з іншого чи іншими; в Росії порівняльна реклама заборонена, тому рекламодавці порівнюють свої марки з так званими «звичайними», не наводячи конкретних назв; порівняльна реклама використовується як на етапі зростання, так і на етапі зрілості, виділяючи в товарі все нові і нові переваги в порівнянні з конкурентами; 4) нагадування – нагадує реклама (Reminder Аdvertising) призначена для того, щоб не дати споживачам забути про товар; нагадує реклама використовується на етапі зрілості «сильними» марками (Strong Brands); наприклад, дорогі рекламні кампанії фірми Coca–Cola в умовах стабільного попиту покликані нагадувати споживачам про марку, не даючи перейти на марку конкурентів. Таким чином, реклама виконує конкретні внутріфірмові функції, вирішуючи різні маркетингові задачі в залежності від того, на яких етапах життєвого циклу знаходиться продукт, а також значно впливає на життя суспільства в різних її областях.
Громадська критика реклами і доводи на захист реклами
Незважаючи на високу суспільну значимість, реклама дуже вразлива для критики. Розглянемо найбільш типові критичні зауваження щодо реклами [4]. 1. «Реклама маніпулює нами, змушуючи робити непотрібні покупки». Одне з найбільш частих звинувачень на адресу реклами полягає в тому, що вона штовхає людей на придбання речей, які їм не потрібні, граючи на людських емоціях. Слід, однак, відзначити, що критики реклами сильно перебільшують могутність її переконання і принижують спроможність споживачів робити розумний вибір. Американська асоціація рекламних агентств виготовила серію добре продуманих рекламних оголошень, що дають відповідь на основні звинувачення, висунуті на адресу реклами. На одному з плакатів серії зображена чарівна дівчина, на обличчі у якій піна для гоління, а в руках – бритва. Підпис під плакатом говорить, що, незважаючи на поширену думку про всесилля реклами, вона ніколи не змусить споживача купити щось, що йому не потрібно. 2. «Надлишок реклами». Важко не погодитися з тим, що реклама оточує людини всюди з ранку до вечора. Але реклама – необхідний елемент вільного підприємництва. Обмеження рекламних площ призведе до того, що виростуть ціни на їх оренду, а значить, великі компанії з великими бюджетами опиняться в більш вигідному становищі на ринку, ніж невеликі фірми. Таким чином, велика кількість реклами – плата за можливість конкурувати. Крім того, не слід забувати, що основний дохід ЗМІ отримують саме від реклами, і чим її більше, тим більше якісні ефірні та друковані продукти будуть пропонувати ЗМІ. Зовнішня реклама служить серйозною підживленням місцевих міських бюджетів, що теж важливо.
Читайте також:
|
||||||||
|