МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правила і можливі помилки в аргументаціїПравила доказового міркування,що стосуються тези: · теза повинна бути логічно визначеною, ясною і чіткою; · теза повинна лишатися тотожною самій собі протягом усього доведення. Помилки, які можуть допускатися стосовно доведення тези: · підміна тези; · звернення до особи опонента; · перехід в інший рід (має два різновиди). У першому випадку помилка виникає тоді, коли замість однієї істинної тези намагаються довести іншу, більш сильну, але, можливо, хибну. У другому випадку — коли замість однієї істинної тези доводиться інша, більш слабка. Правила стосовно аргументів: · аргументи, які наводяться для підтвердження тези, мають бути істинними і не суперечити один одному; · аргументи мають бути достатньою основою для підтвердження тези; · аргументи мають бути такими судженнями, істинність яких доводиться самостійно, незалежно від тези. Помилки в основах (аргументах) доведення: · хибність основ (основа помилки); · випередження основ (спирання на недоведені аргументи); · хибне коло (теза обґрунтовується аргументами, а аргументи — тезою). Правила стосовно форми обґрунтування тези: · теза повинна бути висновком, що логічно випливає з аргументів за загальними правилами виводу, або має бути одержаною згідно з правилами непрямого доведення. Помилки у формі доведення: · уявний наслідок (з того, що на горизонті спочатку з’являється щогла, ніяк не випливає, що Земля має форму кулі); · сказане умовно сприймається як безумовне (миш’як — смертельна отрута, але коли лікар дає його хворому малими дозами, то це не означає, що повинна настати смерть). Порушення правил виводу: · помилки в дедуктивних виводах (з припущення, що коли число закінчується на 0, то воно ділиться на 5, не випливає, що коли число ділиться на 5, то воно обов’язково закінчується цифрою «0»). Помилки в індуктивних виводах: · підміна реальних відношень (висловлювання «після того» не означає, що це здійснюється «з причини того»). Помилки у виводах за аналогією: · паралогізм — це ненавмисна логічна помилка в міркуванні, яка виникає внаслідок порушення законів і правил логіки й звичайно приводить до хибних висновків; · софізм — це навмисно хибно зроблений умовивід, який має видимість істинного; · парадокс — це міркування, у якому доводиться як істинність, так і хибність певного судження. Класичними прикладами парадоксів є: «купа», «лисий», «генерал і цирульник», «мер міста» та ін. Висновки. Доведення і спростування за правилами і законами логіки є основою правильного доказового мислення. Порушення правил доведення і спростування спричиняє відповідні помилки. Часто вони стосуються корінних проблем життєво важливих інтересів людей, а тому й приводять до порушення норм моралі, права і навіть «здорового глузду».
Читайте також:
|
||||||||
|