МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Множини дійсних чисел
У курсі вищої математики найбільший інтерес становлять чи-слові множини, тобто множини, елементами (величинами) яких є числа. Серед числових множин будемо розглядати такі: 1) Множина всіх натуральних чисел N = {1,2,3,...,n,... };
2) Множина всіх цілих чисел Z = {0 ,±1,±2,...,±n,...}; Множина всіх раціональних чисел = p − ціле − на 3) Q, p , g - g
туральне число. 4) Множина всіх дійсних чисел R.
Множина всіх дійсних чисел складається з усіх раціональних і ірраціональних чисел. Ірраціональними числами називаються не- скінченні неперіодичні десяткові дроби. Наприклад, 2 , lg 3,
sin 20 і т.д.
Зауважимо, що пряма лінія, на якій вказані початок відліку, масштаб і напрямок, називається числовою віссю.
Між множиною точок числової осі і множиною всіх дій-сних чисел існує взаємно однозначна відповідність. Це озна-чає, що кожна точка числової осі відображає одне дійсне чис-ло, і навпаки, кожне число являється координатою конкретної однієї точки числової осі.
Означення1. Інтервалом називається множина всіх чисел (точок), які знаходяться між двома якими-небудь числами (точ-ками), що називаються кінцями інтервалу.
Інтервал з кінцями x = a і x = b , де a < b , можна задати нері-вностями a < x < b або записати (a ,b).
Якщо разом з множиною точок інтервалу розглядати і його кінці, то одержимо замкнений інтервал або відрізок . Замкнений ін-тервал з кінцями x = a і x = b задається нерівностями a ≤ x ≤ b ; його позначають так: [a ,b]. Інтервал ( a ,b ) називається відкритим,
а інтервали [a ,b), (a ,b] піввідкритими.
Множину дійсних чисел, що задовольняє нерівність x > a по-значають (a ,+ ) , а множину чисел, що задовольняють нерівність x ≥ a позначають символом[a ,+ ).
Ми будемо розглядати також числові інтервали ( −∞ ,a ) , тоб-то множину чисел таких, що x < a і (− ∞ ,a], якщо x ≤ a .
Множину всіх дійсних чисел R будемо називати числовим інтервалом ( −∞ ,+ ) , якщо − ∞ < x < + .
Зауважимо, що більшість понять у математиці вводиться за допомогою означень. Наприклад, квадрат можна означити як пря-мокутник, у якого всі сторони рівні між собою. Тут більш вузьке поняття - квадрат означається через посередництво іншого більш широкого поняття - прямокутника. Зрозуміло, що дати строге озна-чення всіх понять, які є в математиці, неможливо. Деякі найбільш загальні поняття (первісні) слід засвоїти не за допомогою означень, а іншим шляхом. До таких понять належить поняття множини. Це поняття засвоюємо, розглядаючи приклади. Так можна говорити про множину всіх міст певної конкретної країни, про множину всіх сту-дентів деякого факультету, про множину чисел, які наведені вище у даному пункті. Множини позначають великими буквами: А,В,С та
ін. Кожна множина складається з елементів, які позначають малими буквами: a ,b,c , x , y та ін. Наприклад, число 21 є елемент множини
всіх натуральних чисел. Те, що елемент x належить множині X за-писують так: x ∈ X . Якщо елементи x не належать множині X , то записують x ∉ X .
Нехай дано дві множини А і В . Якщо кожний елемент мно-жини А є одночасно й елементом множини В , то кажуть, що мно-
жина А є підмножиною В , і записують А ⊂ B або B ⊃ A . Якщо А⊂ B і B ⊂ A , то кажуть, що множини А і В рівні і записують А = B.
У математиці розглядають і так звану порожню множину, яка не містить жодного елемента. ЇЇ позначають знаком Ø. Наприклад,
множина всіх дійсних коренів рівняння x2 + 1 = 0 є порожня мно-жина (рівняння x2 + 1 = 0 немає дійсних коренів).
Читайте також:
|
||||||||
|